Jo, nu har man vart hemma i snart en veckas tid efter årets första raceäventyr. Det belv kanske inte lika bra som man hoppats, men jag inkl. team var på mycket bra humör och det var väldigt trevligt både dit, där och hem. Det bästa är ju att flera än mig nu har upptäckt hur TRÅKIGT det är att sitta i bussen hem, å vill man ha mindre än 100mil. Trevligt och bra stämmning var det trots att jag lyckades med att köra sönder bakaxelutväxlingen inkl ett spräckt hus som jag upptäckte vid demonteringen igår. Jag var väll lite bekymrad över det innan vi börja köra, men med bristande budget så får ju alltid någon detalj eller del lämnas ouppdaterade och då och då så är det ju så att det som är veckast i hela drivlinan från motor till bakdäck ger upp helt enkelt. Jag vet ju flera detaljer som kanske borde uppdateras, men detta ska vi ju prata tyst om, för det är lite som med humlan… den kan ju inte flyga men vet inte om det.

Nu gäller det i första hand att skramla fram mera cash och sedan att hitta rätt delar på denna sidan Atlanten, för dollar kursen har ju vart sjukt hög dom sista veckorna. Men ut ska vi igen utan tvekan. Troligtvis kommer jag stryka Veidec Festival på Mantorp Park för att kanske köra nera i Malmö helgen innan. Inte så jäkla kul att köra ras på Mantorp med den startavgiften som är och dom få rundor som det blir om man ändå inte kör ras, 4 kvalsvängar kanske om det är uppehåll, och blir det regn eller kraftiga sanneringar strycks ju små klassera direkt. Norge var ju förövrigt sjukt dyrt, att det är dyrt i Norge vet vi ju alla, men nästan 3000Nkr i startavg är ju sjukt. Ne, det blr mindre evenemang med större hjärta som gäller framöver. Kanske vi kan få ihop det ekonomiskt så vi kan köra Kjula i höst med, för där är det verkligen mycket hjärta. Tanken var ju annars att vi skulle köra 5st HFP tävlingar och lyckas komma med bland top 5 i år, vilket inte alls är orealisiskt….

Mvh Totte

Lite “damm” bilder från bakaxelskottet, kolla vid stödhjule så ser du något som påminner om damm från en slirande TF koppling.