Nu är det så
där igen att det gått länge och jag känner att jag borde uppdaterat bloggen
före vigheter sedan, men tiden har som alltid vart knapp och då skiter jag i
det på ren svenska.

För att inte
missa alldeles för mycket så har jag i bakvänd ordning fått idag min semester
beviljad för v37, men varför kommer vi till senare.

I söndags var
det premiär på Kinnekulle Ring för mig, på MC då, körde bil där för ca 10 år
sedan och det hade jag ju ingen nytta av i söndags iaf. Hur och vart nästa
kurva pekar viste man sen barnsben men fan va svår den var att lära sig !
Riktigt knepig med massa tricky spår då man inte vart där innan. Mitt mål var
väll att köra 1,05 tider, som är ca 10s långsammare än dom snabbaste, låter kanske
mycket med 10s men man måste ju vara lite realistisk, och då jag fortfarande
bara kört tung MC ca 2000mil totalt och 14 månader så känns det som ett lagom
mål. Första varvet var katastrofalt, missade rejält i 2 böjar och var väll lite
ute och cyklade, inte ute i gräset, men det kändes jävligt olustigt att vara så
LOST. Andra varvet blev precis lika illa och då börja jag fundera på vad fan
jag syssla med ?! Sen kom instruktören Fahlgren som jag vet kan banan innan och
utan, och visade spåret, som jag ju kunde, eller inte. Det gav iaf lite mod och
i slutet på 1a passet börja det likna nått. Dumt nog, eller bra nog hade jag ju
anmält mig i RACE gruppen på Fahlgrens direktiv, och ska man bli snabbare måste
man ju åka med snabbare, inte långsammare folk. Intill mig campade en mycket
trevlig Eskilstuna bo som vart lite över 50 men med mycket mera rutin. Han hade
riktigt laptimer med och han körde på 1,06-1,05 tider, så planen var att haka
på honom ut, vilket jag gjorde, men det var fortfarande problem då jag inte
hitta bra styr och blick punkter, körde ju som på en ny landsväg, vilket ofta
slutar långt ut i slutet på böjarna. Men det var fan då, försa passet fick jag
vika ner så knät släpa i överallt men i andra var det så mkt trafik så det vart
inget med detta. 3e passet blev bättre och körde väll ca 1.05 tider kanske, men
utan laptimer på. Har för vana nu att inte köra med det från start för att
hitta runt först. Efter ett antal pass blev det lunch och jag hade bestämt mig
innan för att stå över 1 pass och vila upp den trötta hjärnan och itne göra om
Gotlands kraschen pga black-out. Så, köttsoppa med Jonas Nilsson som kom på
besök och tittade på samt gav mig hjälp med däckvärmare mm. Satt gott med vila
och ut igen med laptimer. Det blev som bäst då 1.05.03 och det var jag nöjd
med.
Då börja man bli lite seg i kolat och körde inte alla 20min utan trappa av
efter ca 15 och gick i depå.
Så man ladda om och ut igen och fick samma tider ungefär men då börja
Quickshiftern bråka och efter 11varv rulla jag in och skruva ihop staget som
strula, massa trafik igen men 1st 1.05.45 tid. Men i bakhuvet fanns en tanke om
att 1.04 borde gå att köra. Eskilstuna bon börja bli trött och jag med, inte
fysiskt, men mentalt och Jonas sa att det syntes att blicken som är så viktig
ute på banan inte var riktigt 100. Ut igen iaf och jag var sen ut pga att jag
glömde tanka upp innan, men kom ut rätt bra och fick lite fritt, men Eskilstuna
killen var ca 150-200m framför, nu skulle jagas ! och det gjorde jag rätt bra,
men han var säkert lite lugnare nu än 1.05. Körde iaf 7 varv innan jag var nöjd och
svängde in i depå och fick till 1.05.17 sen toppade jag med 1.04.14, 1.04.80
och sen vet i fan vad som hände, jag
började vet jag, gasa mera ut ur böjarna fast jag var trött i kroppen fysiskt
och körde 1.03.498 och 1.03.15 ännu med marginal och med massa fel ing och
utgån iaf 2-3 kurvor som jag fegar i, sista varvet blev 1.04.04 ! Då tog jag
beslutet att inte köra sista passet utan lasta med hedern i behåll. RÄTT NÖJD
GUBBE DÅ. Bakfjädringen är lite för långsam i rebound, eller så är det den av
RT Motor nyrenoverade gaffeln som påverkar detta ?

På lördagen
skulle vi åka Skaraborgs MC Rally med Gota MC som vanligt 1ggn om året, skitkul
evenemang som slutade halvvägs för mig med sölande gaffelben, det bara rann
olja ur det och som tur är hade jag ett kit för att renovera ett ben hemma, men
vem gör det akut en lördag ? Jo David Rudhem så klart !! SÅ jävla underbart med
trevliga mäniskor som ställer upp när man ringer och är desperat!

SUPER SERVICE!!
Så det blev senare än önskat på lördagen och jag fullkomligt hatar att hålla på
längde dagen innan bana, oavsett sport. Har provat detta i dragracingen och
oftast går det åt pipan dagen på banan pga dålig focus, vilket är mindre bra i
roadracing så klart. På fredagen innan helgen akut ansökte jag på tok för sent
om att få segla Ostindienfaren hem från England v37 till Göteborg, ingen slappa
tur i Vänern utan RIKTIG havseglast i 6 dagar över östersjön !! Men som sgt,
det hade vart fullt sedan länge på den turen. Jag skrev ett kort och inte allt
för djupt CV och drog iväg iaf. Men se p fan, nör lördagens mailbox vittjades
fanns där ett godkännande och nu jävlar blev det ångest delux. Ledigt ? Vem kan
sköta mina arbetsuppgifter mm ? KAOS iskallen är inte bra inför söndagen på
Kinnekulle! Men kopplade bort och inställde mig på att det får bli som det
blir. Skulle ju köra på Knutstorp den helgen med , och bokat rum mm..

Men NU blir
det sjöliv extra ordinärt! SEGLA RIKTIG JÄVLA BÅT ÖVER Östersjön. Ett minne man
inte kan dela med många!

Kommande helg
är det SM på Falkenberg och planen är att åka ner en eller annan dag, sen ska
jag dit och träna den 26e Augusti tänkte jag, innan årets sista bandag på
Kullen igen den 30e L … sen ska vi köra i April…

Länk till ett par bra varv på Kinnekulle

En bra bild tagen av Johan Ganebo i start och målkurvan, trött och får inte ner kroppen som man vill att man ska få !!!!